Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it s much more serious than that. Bill Shankly
Blog > Komentarze do wpisu

Górnikiem rządzi kibol

W środę prezes UEFA Michel Platini ogłosił, że cztery polskie miasta zorganizują mistrzostwa Europy. Turniej kolorowy i radosny, który w jednym miejscu i czasie gromadzi fantastycznych kibiców z całego kontynentu. Fani od Portugalii po Turcję przyjadą do Polski, by na pięknych, nowych stadionach oglądać piłkarzy z samego futbolowego szczytu.

Dziś polski futbol został sprowadzony na ziemię. W błocie utytłali go, uważający się za kibiców, bandyci, którzy sterroryzowali piłkarzy Górnika Zabrze.

Za kibiców uważa ich także Jędrzej Jędrych. Prezes Górnika widząc jak jego pracownicy są zastraszani zamiast wezwać policję, zajął się usprawiedliwianiem chuliganów. - Nie doszłoby do tego zdarzenia, gdyby nie postawa piłkarzy – mówił.

Czy Jędrych pomyślał, że i do niego może wpaść banda osiłków? Domagać się zwolnienia trenera, i sprowadzenia piłkarza, którego akurat lubią, albo wywalenia tego, za którym nie przepadają? Zmusić do ubrania koszulki z napisem „Prezes też musi zapierdalać”? Czy wtedy też tłumaczyłby, „że kibice reagują, jak potrafią”? Czy taka wizyta „wpłynęłaby na niego pozytywnie?”

Ludzie, którzy przyszli dziś na trening zabrzan mają tyle wspólnego z kibicami ile Jędrych z szefem wielkiej firmy, jaką chce być Górnik.

Prezes ma wątpliwości do uczciwości piłkarzy? Może pojechać do Wrocławia i zgłosić to prokuratorom. Jeśli uważa, że jego gracze nie przykładają się do pracy, niech leniuchów wyrzuci z klubu.

Jędrych woli, by piłkarzy motywowali chuligani. Tak, by gracze z Zabrza po wyjściu na boisko bardziej niż o meczu myśleli, co im zrobią bandyci, gdy stracą piłkę. Tym sposobem prezes zmniejszył szansę Górnika na utrzymanie. I zwiększył dystans dzielący go od klubu zarządzanego w cywilizowany sposób.

 Kto spadnie z Ekstraklasy? Postaw w bwin.com. Zarejestruj sie i zgarnij bonus!  

piątek, 15 maja 2009, michal.szadkowski

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2009/05/15 23:48:58
Jędrych to widocznie tchórz, niezły cyrk, uśmiałem się jak o tym czytałem :D
-
2009/05/16 01:48:20
Panie redaktorze, zastanawia mnie czemu w większości swoich notek tak bardzo krytykuje Pan polskich kibiców? Czemu nadużywa Pan słów "kibol", "chuligan", "bandyta"? Wszędzie węszy Pan spiski, burdy, rozróby, itp, itd. Czemu nie zauważa Pan pozytywnych aspektów - piękne oprawy, wspaniały doping na wielu stadionach?
Ja uważam, że dobrze się stało, tak jak się stało - czasami piłkarzom przyda się kubeł zimnej wody na głowę, bo inaczej zaczynają się zachowywać, jak wielcy gwiazdorzy, którzy pół świata zdobyli i co to nie oni. Niech wiedzą, że kibic ma swoją cierpliwość, ale nie jest ona nieskończona. Bo o ile można przegrać po wspaniałej walce, to jednego kibice nienawidzą na pewno - opier.alania się.
-
2009/05/16 07:34:16
rozuemiem max że dla Ciebie to najoczywistsza oczywistość że jacyć "kochani i wierni" kibice przyszli na trening i mieli bezpośredni kontakt z piłkarzami i jeszcze na domiar tego wszystkiego w "przyjacielskiej" pogadance poprosili grzecznie swoich idoli żeby przywdziali "nowe, modne i stylowe ciuszki" w jakim Ty świecie żyjesz???? to własnie tylko w naszym kraju kibice traktują klub jako swoją własność dosłownie. Czy Ty wyobrażasz sobie co by się działo w jakiejkolwiek innej europejskiej zachodnije lidze w takiej sytuacji??? Już nie wspominając o topowych drużynach typu Arsenal, Real czy inny Juventus. Czy wydaje Ci się że tacy "kochani kibice" licza się z konsekwencjami, no nie wydaje mi się... czasmi uswaidamiam sobie że u nas bycie piłkarzem to jednak sposób na życie a nie chęć sportowej rywalizacji i zarabianie przy okazji.... przecież to staje się niebezpieczne to po co się wychylać z formą lepiej chyba na jakims średnim poziomie sobie grać i nikt (czyt. kibice) nie będzie miał wtedy żadnych zastrzeżeń....
i od razu dodam, przewidując niezrozumienie treści czytanych, że kibice mają prawo wyrażać sowje opinie, mało tego powinni to robić non stop, od tego są.... ale coś takiego to poprostu przegięcie pały.... spróbuj choć przez chwilę pomyślec i poczuć to co czuli i czują piłkarze w tej szczególnej chwili "rozmowy z kibicami"....
-
2009/05/16 07:36:01
max.88
Gratuluję zmysłu psychologicznego - jeżeli uważasz, że piłkarze po tym, co się wydarzyło, wyjdą na boisko super zmobilizowani, to mocno masz nie po kolei. Nie dość, że drużyna gra poniżej oczekiwań, że ciąży na nich ogromna presja, to dowalić im jeszcze upokorzeniem tak, by cała Polska o ty mogła przeczytać. Banda debili, która własnej drużynie zaszkodziła najbardziej jak się dało.
-
2009/05/16 08:19:58
Troche szkoda tych z zabrza... Ktoś im wmówił że przyszła poważna firma z kasą i teraz już będzie cacy, a Rysiek musiał jeżdzić do Wawy prosić się o transfer tego czy tamtego piłkarza... Wmówiono im iż mają super trenera, zimą wydał nie małą kasę na przeciętnych(lub kalekich- Gorawski) kopaczy, którzy teraz narzekają że jadą już na ostatnich nogach tak wspaniale przygotowano ich do sezonu... Wciąż słyszeli jakich to mają cudownych piłkarzy, Banaś fajne bramki pyka tylko czy aby obrońcę rozlicza się ze strzelonych czy straconych bramek? I w końcu Wbito do głów kibiców iż ich górnik jest wielki, Wielkim symbolem PRLu i ustawiania sezonów przy zielonym stoliku oczywiście TAK...
-
2009/05/16 08:47:49
cuccs - 0 jakiś dowodów a zwykłe pier****nie ... idź bo pewnie ty jesteś jednym z takich reprezentantów tych zwierząt "kiboli"
-
2009/05/16 09:36:54
Tak, mieszkam na emigracji. Gdy Polska weszla do uni europesjskiej podkulilem ogon i ucieklem z chorego, barbarzynskiego kraju. Co tydzien przegladam sobie polskie strony. To co przeczytalem wprowadzilo mnie w szok. Czy to Polska XXI czy sredniowiecza. Mam nadzieje ze pan prezes Gornika przez swoje debilne wytlumaczenie juz sie poddal do dymisji, tak samo jak pan Kasperczak. I jeden i drugi juz nigdy nie powinni miec nic wspolnego z polska pilka. Ja napewno juz nigdy nie oddam mojej zlotowki firmie Alliance, bo raczej bede sie o nia bal. I chyba to wina pana prezesa jak beznadziejnie zarzadzca tym klubem majac takie pieniadze. Praca go przerosla, i niech sie wynosi. Moze powinien zatrudnic sie w fabryce przy tasmie albo przy budowach stadionow i stanac przy betoniarce.
Swoja droga Polacy to narod bardzo pracowity , ktory swietnie sie sprawdza w pracy. Czy potrafi ktos mi tylko powiedziec dlaczego w Polsce tylko osly zajmuja intratne pozycje?
-
2009/05/16 12:59:45
Patologia - Górnik Zabrze, Allianz, Stadion im. Adolfa Hitlera.
-
2009/05/16 13:17:38
Podobnie zrobili fani Lazio, a kibice Ajaxu w lutym pojawili się na treningu by naubliżać zawodnikom i van Bastenowi. Kibice Liverpoolu zamalowali ośrodek treningowy wyrażając swoje niezadowolenie z postawy drużyny. W poprzednim sezonie piłkarze PSG na murze ujrzeli napisy: "Jeśli spadniemy to was odstrzelimy" i "PSG w 2.lidze=zamieszki". Po ataku fanów Crveny Zvezdy ucierpiało kilku fanów. Przed laty piłkarze Atalanty w popłuchu uciekali przed wściekłymi kibicami.

Tymczasem Ireneusz Adamski gra w piłkę jak gdyby nigdy nic. Gdyby fani przyszli an trening i kazali sprzedawczykowi wyp... to red. Szadkowski napisałby: Ruchem rządzi bestialstwo i kibolstwo. Nie dziwie się kibicom Górnika, bo to co się dzieje to jakaś żenada. Gigantyczne pieniądze, a oni stoją i dłubią w nosach zamiast grać jak o życie. Kto widział mecz z ŁKS ten wie, że tym typom potrzebny jest wstrząs, bo inaczej Górnik spadnie.

W takiej sytuacji najlepiej po spadku zaśpiewać "Nic się nei stało" kupić pamiątki, Gazetę Wyborczą i być dumnym, że Górnik Zabrze gra z Dolcanem Ząbki. Redaktor Szadkowski na ogół pisze w kompletnym oderwaniu od rzeczywistości.

Znamienne jest zwłąszcza zdjęcie, kiedy wszyscy oprócz Banasia mają te koszulki. Kibice wiedzą kto zapier...

Stawiam, że dziś Górnik zmotywowany wygra z Odrą. Inaczej piłkarzyki niech się pakują, a już z pewnością lepiej nie balować po nocach. Ludzie płacą za oglądanie tej żenady więc mają prawo wymagać.

Gdybym poszedł do teatru i zamiast spektaklu zxobaczył 3 żuli leżących pijanych w sztos na scenie to byłbym wkur... na tyle, żeby chcieć dać dyrektorowi teatru w morde.
-
2009/05/16 13:18:24
oczywiście w Crvenie Zvezdzie chodzi o piłkarzy po ataku fanów
-
2009/05/16 13:22:24
Nigdy nas nie zrozumiecie. To my przez kilka kolejek wydzieramy gardło, są przypadki gdzie ludzie przelewają krew, wydajemy masę kasy na zorganizowanie opraw, na które poświęcamy niekiedy tydzień lub dwa kosztem szkoły, pracy, życia prywatnego. Po to by piłkarze zbierali sobie kasę i lecieli w kulki. Górnik Ma jednych z najlepszych kibiców w Polsce, co udowodniliśmy nie raz. Panie redaktorze niech pan zobaczy frekwencje. Jesteśmy na drugim miejscu pod względem frekwencji nie mając stadionu który mieści 20 tysięcy osób i mają zespół w ostatni w tabeli. Gdzie na pierwszych i miejscach niżej kluby mają stadiony znacznie większe. Organizując akcje oprawy, fun cluby oraz inne organizacje poświęcają bardzo dużo. Gdyby nie postawa piłkarzy napewno by do tego nie doszło. To ma ich zmotywować do tego by jak to pisze na koszulkach "Zapierdalali" na boisku. My wywiązujemy się z swojej rangi jaką jest doping i nie tylko. Oni natomiast mają wygrywać, chcemy by nasz klub utrzymał się w lidzie bo Panie redaktorze z całym szacunkiem ale niech pan przejdzie się na mecz a nie siedzi przed komputerem i pisze głupoty. Czym by była liga bez Lecha Poznań, Legii, Górnika Zabrze i Ruchu Chorzów? Powiem tyle była by psychiczna. Robimy to bezinteresownie, koszulki które założyli byli za pieniądze funclubu. Nie wie pan co to dla nas. Bo to coś więcej niż klub a ten klub to MY a nie piłkarze!. Nie zna pan pojęcia Ultras ani innych pojęć o których nie ma pan zielonego pojęcia więc najpierw niech pan się dowie a później pisze takie pierdoły. Nigdy nas nie zrozumiecie i niech pan redaktor oraz wszyscy którzy to czytają niech zapamiętają jedną rzecz, KIBIC TO NIE BANDYTA. TO coś więcej niż mecz to coś więcej niż klub. My tym żyjemy. Idziesz do pracy / szkoły i żyjesz tylko sobotą że pojedziesz na mecz, Górnik To całe nasze życie. To miłość która nigdy nas nie zdradzi. Zapamiętajcie sobie to na zawsze.A FANATYZMU NIE MA KOŃCA

Fanatyk
TORCIDA RUDA ŚLĄSKA
-
2009/05/16 14:06:56
Dokładnie! Największa patologia to fakt, że ci, którzy zarabiają ogromne pieniądze poświęcają klubowi mniej uwagi, pasji i czasu niż ci, którzy na ten klub wydają pieniądze. Grajki powiedzą, trudno spadliśmy i pójdą sobie gdzie indziej., Kibic zostanie, a dla redkatora Szadkowskiego Górnik będzie jakimś tam klubikiem z niższej ligi więc nei ma co pisać, a wierszówke się załatwi czymś innym. Redaktorze, wyłącz chociaż na chwilę komputer, przejdź się, porozmawiaj z kimś, odetchnij, pomyśl.
-
2009/05/16 14:07:27
Szadkowski z Sarzałą są generalnie mocno oderwani od rzeczywistośći
Podobnie jak ich ostatni ulubiony interlokutor niejaki Ostrowski z Legii.
Tzw telewizyjni fani
-
2009/05/16 14:26:53
Nigdy nas nie zrozumiecie. To my przez kilka kolejek wydzieramy gardło, są przypadki gdzie ludzie przelewają krew, wydajemy masę kasy na zorganizowanie opraw, na które poświęcamy niekiedy tydzień lub dwa kosztem szkoły, pracy, życia prywatnego. Po to by piłkarze zbierali sobie kasę i lecieli w kulki. Górnik Ma jednych z najlepszych kibiców w Polsce, co udowodniliśmy nie raz. Panie redaktorze niech pan zobaczy frekwencje. Jesteśmy na drugim miejscu pod względem frekwencji nie mając stadionu który mieści 20 tysięcy osób i mają zespół w ostatni w tabeli. Gdzie na pierwszych i miejscach niżej kluby mają stadiony znacznie większe. Organizując akcje oprawy, fun cluby oraz inne organizacje poświęcają bardzo dużo. Gdyby nie postawa piłkarzy napewno by do tego nie doszło. To ma ich zmotywować do tego by jak to pisze na koszulkach "Zapierdalali" na boisku. My wywiązujemy się z swojej rangi jaką jest doping i nie tylko. Oni natomiast mają wygrywać, chcemy by nasz klub utrzymał się w lidzie bo Panie redaktorze z całym szacunkiem ale niech pan przejdzie się na mecz a nie siedzi przed komputerem i pisze głupoty. Czym by była liga bez Lecha Poznań, Legii, Górnika Zabrze i Ruchu Chorzów? Powiem tyle była by psychiczna. Robimy to bezinteresownie, koszulki które założyli byli za pieniądze funclubu. Nie wie pan co to dla nas. Bo to coś więcej niż klub a ten klub to MY a nie piłkarze!. Nie zna pan pojęcia Ultras ani innych pojęć o których nie ma pan zielonego pojęcia więc najpierw niech pan się dowie a później pisze takie pierdoły. Nigdy nas nie zrozumiecie i niech pan redaktor oraz wszyscy którzy to czytają niech zapamiętają jedną rzecz, KIBIC TO NIE BANDYTA. A FANATYZMU NIE MA KOŃCA

Fanatyk
TORCIDA RUDA ŚLĄSKA
-
2009/05/16 14:27:54
Sorry za te dwa komentarze ale coś mi się zepsuło za każde odświezenie dodało 1 komentarz. Przepraszam za spam.
-
2009/05/16 14:45:28
Czym by była liga bez Lecha Poznań, Legii, Górnika Zabrze i Ruchu Chorzów?

Może wprowadzić taki zapisek, że Górnik nie może spaść? Bo czym będzie liga bez Górnika? Może za swoją pyszałkowatość taki klub powinien kilka sezonów pocierpieć w I lidze?

Tak was to boli? Historia nie gra już roli.
-
2009/05/16 14:52:05
Nie wiem czy Panu są znajome zasady etyki dziennikarskiej ? Przede wszystkim każdego dziennikarza obowiązuje rzetelność i obiektywność, a nie pogoń za sensacją. Obowiązkiem moralnym każdego dziennikarza jest pisanie prawdy.
Mam więc do Pana następujace pytanie - na jakiej podstawie określa Pan kibiców, którzy wręczyli piłkarzom koszulki z napisem o cytowanej treści - bandytami ? Czy przekazanie tych koszulek piłkarzom jest równoznaczne z ich terroryzowaniem i zastraszaniem ?
Ja rozumiem, że takie motywowanie piłkarzy przez kibiców może się nie podobać - ale jeśli ktoś posługuje się takimi terminami jak terroryzowanie, zastraszanie czy bandyci - to powinien to uzasadnić. Treść napisu na tych koszulkach to stanowczo za mało na tak poważne oskarżenia.
Pana komentarz jest raczej dowodem na to jak marny jest poziom polskiego dziennikarstwa, które goni za sensacją i celowo przejaskrawia pewne fakty, bo jedynym celem jest zaszokowanie czytelnika (tym samym większość poczytność), a nie obiektywność, skupienie się na faktach i prawda.
JEDNYM SŁOWEM - SAM PAN SOBIE WYSTAWIŁ LAURKĘ. ŻENADA NA CAŁEJ LINII !!!
-
2009/05/16 15:28:35
Szadkowski nie interesuje sie piłką ,nie ma o niej pojęcia
Jego interesuje ,,kibol ''
Czeka z utęsknieniem aż coś ,,sie wydarzy'' aż bedzie mógł na pierwszej stronce wpisać ,,KIBOL''
Poza tym Górnik jest klubem prywatnym i jeżeli za zgodą prezesa rządzi tam przysłowiowy ,,szadkowski kibol '' to nikomu nic do tego
-
2009/05/16 15:42:09
Nie oburzajcie się tak, lepiej się pośmiać:

Błoto, bandyci, terror osadzony w dżungli film akcji z Jean-Claudeem van Dammem? Nie, Kick and Rush, ale równie pasjonujące.

Treść wpisu niczym mnie zaskoczyła, zaintrygował natomiast tytuł. Kibol rządzi Górnikiem? 1 (jeden) kibol? Naprawdę? To jaki problem - złapać go! :)
-
2009/05/16 15:47:04
errata: pomiędzy "terror" a "osadzony" był myślnik, ale został sterroryzowany przez tego bandytę bloxa i uciekł.
-
2009/05/16 17:27:13
I tym samy kibice Gornika sorry kibole Gornika pokazali ze sa tak samo glupi jak ich prezes. Jak dla mnie to spadajcie do 2 ligi. Bo stadion wasz jest dobry ale tylko do wyprowadzania krow lub owiec z pobliskiego PGR. Wybudujecie nowy stadion wracajcie. A dawne czasy juz minely gdzie pol Polski musialo zasuwac na Slask bo wasze kopalnie nigdy nie byly dochodowe.
-
2009/05/16 19:55:44
Szanowny Panie Michale... Grubą przesadą jest użycie słowa "BANDYCI". Czy Pan wie, co się kryje pod terminem "TERROR"? Kibice otoczyli piłkarzy, i powiedzieli o tym, jak ważne jest ich zaangażowanie. Nie było gróźb. Nie było szantażu. Trener Kasperczak, główny odpowiedzialny za taką, a nie inną sytuację, ZOSTAŁ POPROSZONY o odejście na bok. Czy Pan tam był? Z tego, co Pan pisze, wnioskuję, że nie! Kibice użyli mocnych słów, to prawda, ale w szatni używa się podobnych, podobne da się słyszeć z ust sędziego i piłkarzy z boiska, gdy się siedzi przy boisku... Bywa Pan w Zabrzu na meczach? Proszę zobaczyć, jaka jest atmosfera. Proszę przypomnieć ostatnią w Zabrzu zadymę, ostatnie ekscesy... No? Kiedy miały miejsce? Stanowczo jest przeciwny takiemu atakowi na kibiców, którzy przyszli na OTWARTY przecież trening i spróbowali zmotywować piłkarzy, pokazać, jak ważny jest klub Górnik Zabrze dla dziesiątek tysięcy kibiców w regionie. Żaden z nas, kibiców KSG nie pochwala terroru, żaden nie aprobuje bandytyzmu. A Pan wykorzystał temat, aby przejaskrawiać... Przejaskrawiać dla sensacji. Dlaczego nie napisał Pan, po ostatnim meczu z Lechią Gdańsk w Zabrzu, że jeszcze długo po meczu kibice stali w swoich miejscach, dziękując, skandując honorowe hasła, a piłkarze bawili się wraz z nimi? Proszę Pana... my naprawdę kochamy Górnika. A to, co pokazuje Górnik w kolejnych meczach (gdzie każdy określany jest mianem "ostatniej szansy"), częstokroć nie zasługiwało na tak liczną naszą obecność. Ale byliśmy. jesteśmy i będziemy. I chcemy dobrze dla klubu. Na koniec pragnę jeszcze raz kategorycznie zaznaczyć: na tym treningu nie było bandytów, nie było terrorystów. Nawet kiboli nie było. Byli kibice, którym na sercu leży dobro Górnika. Proszę uderzyć się w pierś (rzadko się to zdarza dziennikarzom, ale bywa jednak i tak...). Albo choć przyznać, że naszą postawę w obecnej sytuacji naszego Klubu można zrozumieć przy odrobinie empatii.
-
2009/05/16 20:55:51
Ps.
ONET.PL, po zakończonym właśnie meczu Górnika z Odrą: ''Trener Górnika, Henryk Kasperczak: - Zarówno ja, jak i moi piłkarze jesteśmy bardzo szczęśliwi, bo nie pamiętam już kiedy Górnik opuścił ostatnie miejsce w tabeli. Chcieliśmy za wszelką cenę wygrać, to zwycięstwo daje nam wiarę przed ostatnimi dwoma bardzo ważnymi meczami sezonu. W piątek przyszli na trening kibice i pomogli nam jeszcze bardziej się umotywować. Z naszymi kibicami bardzo dobrze współpracujemy.''
Panie Szadkowski... Dwa ostatnie zdania proszę przeczytać. Tak z 8 razy. I potem zastanowić się, na ile wyczerpał Pan temat, ba, na ile w ogóle Pan go uchwycił!
-
2009/05/16 23:27:28
Może i stadion mamy zły chociaż nam lepszego nie trzeba. Spokojnie miasto jak i klub mogą budować stadion na 30 tysięcy miejsc bo on zarobi sam na siebie nawet jak będziemy w pierwszej lidzie. Niedawno wróciłem w meczu, wygraliśmy 2:0. My zawsze walczymy do końca a trener sam podkreślił że dobrze zmotywowaliśmy piłkarzy. Ile było sezonów że o losie Górnika decydowały 3 ostatnie spotkania?. Powiem krótko Górnik bez kibiców jest jak sucha woda. Komentarze że Górnik spadnie lub mamy do kitu stadion są zbędne.
-
2009/05/16 23:47:37
Dlaczego mój komentarz został skasowany ?
-
2009/05/17 09:29:45
"Jeszcze raz chcę podziękować kibicom, którzy wczoraj nam pomogli w jakimś stopniu, gdy jeszcze bardziej nas umotywowali. Drużyna spotkała się z nimi nie po raz pierwszy. Przyznam, że nie jest to łatwe, bo gdybyśmy nie wygrali, to nie wiem jak byśmy się tłumaczyli. Kibice z nami żyją, chcą by Górnik w ekstraklasie został, dlatego chcę im w imieniu własnym i drużyny podziękować." - te słowa podkreślają że ta akcja naprawdę umotywowała piłkarzy. No i naprawdę za dużo używa pan wyrazów typu chuligani, bandyci i kibole. Tak byłoby można nazwać fanów Dinama Zagrzeb którzy po treningu rozebrali graczy swojego zespołu. A co do pana prezesa, to według mnie zachował się dobrze, bo jak inaczej zmotywować piłkarzy skoro premie pieniężne nic nie dają? Miałby dzwonić po policję i czekać aż klub wyląduje w I Lidze?
W dodatku takie akcje są częste (PSG, Real, Ajax) a ta była bardzo łagodna. I jeśli ktoś myśli że gdyby Górnik przegrał wczoraj z Odrą to piłkarzy dostaliby w pysk od kibiców to jest w błędzie...

P.S.: Czy nie lepiej pisać o totalnym braku zasad jakim jest gra Moskala i Adamskiego w meczach Ekstraklasy pomimo zarzutów korupcyjnych, zamiast szukać taniej sensacji?
-
2009/05/17 09:34:46
@semjazy , pytałem się o to "Redaktora", niestestety, mój komentarz został skasowany..
-
2009/05/17 09:43:08
tekst Michała Szadkowskiego z dnia 13.05.2013*

Kibole znów atakują

Trwa seans nienawiści na polskich trybunach. Po tym jak przed tygodniem kibice Jagielloni wywiesili transparent z białą czcionką dziś kibolstwo Górnika przez 10 minut skakało po strzelonej bramce.

Mecz Górnika z Wisłą, oglądałem w towarzystwie wiceprezesa PZPN i przewodniczącego Komisji do walki z bestialstwem i bandytyzmem Andrzejem Tomaszewskim. Ten nieskalany rycerz walki o czystość trybun po zajściu kiwał ze smutkiem głową. Wiedział, że ma przed sobą dużo pracy. Poprosiłem więc wiceprezesa Tomaszewskiego by pomógł mi przy tej notce. Dostałem właśnie na mail wyciąg z regulaminu PZPN:

3. Regulamin zachowania się na trybunach podczas spotkań mistrzowskich w ligach polskich.
...
3.15. Kto wstając w innym celu niż opuszczenie trybun zasłania innym widoczność podlega karze grzywny w wysokości 2.000-5.000 zł. i 2-letnim zakazem stadionowym.

Wróćmy jednak do sprawy, bo może nie wszyscy znają sprawę, chociaż we wczorajszej Gazecie opisaliśmy ją bardzo dokładnie i szczegółowo. Mecz Górnika z Wisłą w ramach 28. kolejki Ekstraklasy miał dość duże znaczenie dla tabeli. Wisła walczy o tytuł, a Górnik wciąż ma szanse na awans do Ligi Europejskiej UEFA. Do 83. minuty mecz wyglądał blado, za to w Zabrzu mają pewną dziwną, ale bardzo dobrą potrawę, którą nazywają Krupniokiem. Przez całe spotkanie siedzieliśmy z wiceprezesem Tomaszewskim zadowoleni, bo kibice zachowywali się zgodnie z regulaminem. Nie wywiesili flag, siedzieli spokojnie, a gęsto ustawieni stewardzi musieli tylko wyprowadzić kilka osób, któe krzyknęły "Górnik gola, Wisła do przedszkola" (wyc. reg. PZPN: 3.7. Osoby przebywające na trybunach powinny zachować bezstronność, wyrazem poparcia dla zespołu może być jedynie ubranie się na kolor jednej z drużyn)

W 83. minucie po akcji skrzydłem, piłkę do bramki skierował Kołodziej, który za manifestowanie radości został ukarany żółtą kartką. Przy okazji wspomne, że piłkarz stanie przed Komisja dyscyplinarną PZPN za podżeganie kibiców do radości z porażki rywala. (wyc. reg. PZPN: 6.31 Za niestosowne uznaje się radość po zdobyciu bramki. Piłkarz drużyny, która zdobyła bramkę powinien uszanować nastrój rywala). Właśnie po tej radości Kołodzieja (można ją obejrzeć na serwisie nigdywiecej.gazeta.pl) kibice zerwali się z miejsc i zaczęli skakać w szaleńczej euforii. Co najgorsze kibice przez ostatnie 10 minut oglądali mecz na stojąco co zmusiło uczciwych ludzi w tym mnie i wiceprezesa Tomaszewskiego do stania by cokolwiek widzieć. Nawet krupniok jedzony na stojąco wydawał się bardziej bandycki.

Przez 10 minut kibice skakali śpiewając "Górniku Zabrze nasz najlepiej w piłkę grasz" co dodatkowo zagłuszało spikera. Gdybym nie widział kto strzelił bramkę, to o tym kto strzelił dowiedziałbym się dopiero w domu. Na stadionie byli też ludzie, którzy nie są dziennikarzami i mogli strzelca zwyczajnie nie znać.

To kolejny raz kiedy kibolstwo zrównuje naszą piłkę z błotem. Kibolstwo wytaplało dziś polski sport. Przypomnę tylko, że ostatnio kibice Jagielloni wywiesili transparent (mogli to zrobić bowiem jedna z trybun jest w Białymstoku zamknięta i flaga nie zasłaniała widoczności). Na gigantycznej fladze widniał prosty napis: Jagielonia Białystok Królowie Podlasia. Napis wykonany był zakazaną białą czcionką, a dodatkowo w słowie Białystok kibice przemycili rasistowskie słowo "biały". Obserwator, który nieinterweniował został już zawieszony.

* Tekst jest wariacją literacką autora postu i w rzeczywistości nei został napisany przez redaktora Michała Szadkowskiego.

Zdecydowałem się na ten dopisek, bo nie wiem jak duży dystans ma do siebie autor bloga.
-
2009/05/17 12:05:56
Autorowi notki powyżej serdeczne gratulacje. Uśmiałem się niemal do łez , choć naszła mnie refleksja, że mimo ironicznej i przesmiewczej formy notki , atmosfera i regulacje prawne przytoczone w niej byłyby idealne dla Szadkowskiego...nigdy więcej!parafrazując autora-notki. Nigdy więcej Szadkowskich w mediach.
-
2009/05/17 15:01:38
Podobno pan Szadkowski boi się otworzyć lodówke, bo wydaje mu się że tam też rządzą kibole
-
2009/05/17 17:19:34
Panie Szadkowski NAPISZ LEPIEJ COS O pzpn HE HE to sie posmiejemy!!! ja powiem krutko jestem kibicem GORNIKA ZABRZE JA PLACE ZA BILET KLUB IM PLACI ZA GRE TO CHYBA WSZYSCY ZADAJA ODNICH WALKI a w meczu z ŁKS rego n iebylo a prawd jest taka ze jakby przegrali z Odra to oni w nastepnym sezonie by mieli te same pieniadze za mecz bo maja takie katrakty a my kibice bysmy mieli co? Panie Szadkowski? powiem panu 1 LIGE!!! GÓRNIK TO MY!
-
2009/05/19 11:54:59
typowa dla gazety wyborczej arogancja i syndrom 'znamy się na wszystkim' . To nic panie Szadkowski, że po drodze obraża pan wszystkich kibiców Górnika, mających jedną z największych frekwencji w lidze mimo ostatniego miejsca niemal przez większość sezonu.

Kolejna świetna notka na temat polskich kibiców, jak się to czyta zastanawiam się czy kiedykolwiek oglądacie ligę razem z panem Stecem i resztą ultraski Wybroczej, robicie wiele dobrego żeby stadiony były pełne ! proszę pozdrowić kolegę, pana Szarzało który również może się pochwalić świetną notką, tym razem Jagiellonii i kunsztem dziennikarskim ostatnich tygodni - " nie mam dowodów, ale śmiem twierdzić " , " nie mam dowodów ale wiem " . pozdrawiam, Gazetę Wyborczą nie mam dowodów - ale wiem !

-
2009/05/25 00:00:53
@contemplation

Rozumiem, że jak uciekałeś z "barbarzyńskiej" Polski to nie skierowałeś się ku Holandii - tam "kibole" Ajaxu już dwukrotnie w tym sezonie "musztrowali" piłkarzy tej drużyny.
Kierunek bałkański pewnie też nie wchodził w grę - wszak swego czasu piłkarze Hajduka Split gdy weszli na boisko treningowe zastali tam 11 symbolicznych, ustawionych przez "kiboli" grobów? A w Zagrzebiu, piłkarze Dynama zostali rozebrani podczas treningu przez "kiboli".
Zatem także nie Niemcy - "kibole" Dynama Drezno, także wybrali podobny sposób mobilizacji swoich pupili.
Przykłady z Francji czy Anglii już wcześniej przytoczono.
To gdzie jest taki zacny spokój i ta europejska cywilizacja? Tak zgoła odwrotna niż w "barbarzyńskiej" Polsce?